reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marek Godovič

Marek Godovič

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

občasný scenárista, občasný kritik, občasný publicista, občasný dramaturg, občasný človek. Dočasne... Zoznam autorových rubrík:  Európske filmové neboDemonštrácieČo vidímCestaČo cítimNoci v LisaboneSúkromnéČo si myslím

reklama

Čo vidím

Hadewijch - medzi umením a skutočným životom

Marek Godovič

Hadewijch - medzi umením a skutočným životom

Príbeh hľadania lásky, ktorá prerastie  všetko fyzično, prahnutie po vyššom pochopení a zároveň znášať banalitu skutočného života. Medzi týmito brehmi sa pohybuje Céline, dievča, ktoré vstúpilo do kláštora s pevným rozhodnutím stať sa  rehoľníčkou. Druhé meno prijala podľa  stredovekej mystičky a poetky z 13. storočia pochádzajúca z belgických Antverp. Svojou chlapčenskou fyziognómiou, nepreniknuteľnosťou a nezúčastneným pohľadom sa pre nás ako divákov nového francúzskeho filmu Hadewijch- medzi Kristom a Alláhom, stáva hrdinkou, s ktoru sa nemôžeme  celkom alebo vôbec stotožniť.  Jeho režisér Bruno Dumont známy svojimi dielami neustále posúvajúcimi hranice stráviteľnosť  európskych nezávislých filmov na nulový bod.

  • 23. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 710x
  • 0
Prietrž pocitov a emócií nad Prahou- koncert Radiohead

Marek Godovič

Prietrž pocitov a emócií nad Prahou- koncert Radiohead

Na koncert pre mňa  jednej z najviac progresívnych skupín sveta som sa tešil už  pol roka. A to som bol tisícky kilometrov od Prahy.  Myslím, že rovnako aj  ostatných osemnásťtisíc fanúšikov, ktorí 23. augusta merali cestu na pražské  Výstavisko, kde po prvý krát v českej republike vystúpila britská skupina Radiohead.. Piesne pätice  na čele  s Thom Yorkom v ten večer v nich z extrovertnými  búrkami boli podané tak presvedčilo, že museli dať do pohybu aj  tých najintrovertnejších divákov.

  • 27. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 176x
  • 6
V pohode i v nepohode

Marek Godovič

V pohode i v nepohode

Na festivale Pohoda som nebol už tri roky kvôli tomu, že som bol v zahraničí. Ale pamätám si na tých šesť rokov, na ktorých som  bol. Na to ako som mal vždy dôvod sa tam vrátiť. Aj po skončení strednej, na ktorú som chodil do Trenčína.  Nenašiel som tam len hudbu, ale aj starých známych, prvé lásky, rozžiarené tváre tancujúcich ľudí. To, čo som nepostíhal za posledný rok z oblasti kultúry, tak sa do mňa absorbovalo počas dvoch dní. No skrátka radosť zo života.

  • 25. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 930x
  • 0
Praha 1968-2008

Marek Godovič

Praha 1968-2008

Praha štyridsať rokov po Rusoch.

  • 4. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 489x
  • 1
Sigur Rós v Prahe

Marek Godovič

Sigur Rós v Prahe

Dva roky som už nebol na žiadnom festivale (Pohodu a iné už dlhý čas úspešne nestíham) ani koncerte, tak som sa konečne tento rok koncom leta nechal zlákať pražskou kultúrnou ponukou.

  • 22. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 115x
  • 5
reklama
Ako sa točí Steve Ballmer

Marek Godovič

Ako sa točí Steve Ballmer

Po hodinových príspevkoch ctižiadostivého ekonomického experta, intelektuálneho chemického inžiniera a  nevýrazného ekológa bolo vystúpenie Stevea Bolmera, výkonného riaditeľa Microsoftu, absolútnym oživením. Rozdiel ako medzi prírodopisným seriálom a rokovaním parlamentu.

  • 26. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 657x
  • 3
Prekvapenie v metre

Marek Godovič

Prekvapenie v metre

Rýchlo nastúpiť vo viere uchytiť si voľné miesto, potom si to niekoľko minút odsedieť, v horšom prípade odstáť v stiesnenom priestore s neznámymi ľuďmi, pohľadom si ich nevšímať (z nudy pozorovať) alebo neprítomne prebodávať (to podľa nálady), konečne vystúpiť.  Pojmy, ktoré sú spojené s cestovaním v prostriedkoch hromadnej dopravy, ak si k tomu pripočítame nechcenú telesnú blízkosť tiel (niekomu to nerobí dobre), strkanie, celkovo neosobnú atmosféru v osobnom priestore, tak takéto každodenné cestovanie môže  chtiac- nechtiac navodiť  depresívny pocit, že  už do konca života nás nič dobré nečaká.

  • 10. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 343x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu