reklama

Moje Santiago IV- Splniť si sen a čo ďalej ?

Keď som sa pohol zo Santiaga smerom na severozápad smerom k Atlantiku na Capo de Finisterre, mal som pocit že začínam novú cestu s novým cieľom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Nekráčal som už vinicami ani horami ani dedinkami páchnucimi od hnoja ako je v Galícii zvykom ale cez mestečka s modernými vilkami, po ceste jazdili drahšie autá. Aj pútnici na ceste sa zmenili. Len malá časť z ľudí, ktorých som stretal na ceste do Santiaga sa pustila aj na Finisterre. Dni putovania na koniec sveta boli horúce, po sviežom oceánskom vetre, aký som si predstavoval ani pamiatky. Na ceste nás bolo asi tridsať, nikoho som nepoznal.

Obrázok blogu

http://picasaweb.google.com/marek.godot/CaminoDeSantiago2008CestaKSebe?feat=directlink

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pred Olveirou, malou horúcou dedinou s kamennými domčekmi a malým albergue, som sa zoznámil s Francescom, Talianom, ktorý prišiel o prácu a tak sa rozhodol ísť na camino. Celkovo bol dosť mlčanlivý ale prezradil, že na Finisterre kráča aj dvojica Čechov Filip a Ondřej a vraj veľmi veľa hovoria. Ja som Francescovi len potvrdil, že u Čechov je to normálne. Čoskoro sme ich dostihli. Ako som predpokladal aj oni si camino plánovali pol roka. Idú ho od St. Jean Pod. Filip, vyzeral staršie, vypočíta, že počas camino ten kto prejde od 700 do 900 kilometrov, tak vlastne absolvuje rovnakú vzdialenosť ako bežný človek za rok. Takže na rok máme odchodené. Na ceste sú len o pár dní dlhšie ako ja, ale ich tempo je o to rýchlejšie. Chvíľu som sa snažil prispôsobiť ich tempu, potom som to vzdal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Po troch dňoch chôdze od Santiaga som uvidel oceán a kdesi v diaľke výbežok poloostrova s mestečkom Finisterre. Nevládal som, sunul som sa z nohy na nohu a konečne som vkročil na dlhú pieskovú pláž a potom do úzkych slnečných uličiek Finisterre až som zastal pred miestnym albergue. Najprv sa zdal ocupado, ale akoby zázrakom sa otvorila voľná miestnosť s výhľadom na oceán a to všetko len za tri eurá. Vo Finisterre som sa zoznámil s asi tridsaťpäťročnou Španielkou, ktorá je na camino po jedenásty krát. Toľko kombinácii ciest, cez ktoré za tie roky prešla som nenašiel na žiadnej mape. Šla rôzne dĺžky od sto do deväťsto kilometrov. Tento rok putovala severnou cestou, ktorú mi opísala ako sen. Doporučila mi, aby som sa na camino vrátil a šiel inou cestou a uvidím, čo sa tu zmenilo. Tá myšlienka ma nadchla až tak, že pri majáku na výbežku Capo de Finisterre tam kde je len oceán a nekonečný sklenný horizont, sľúbil, že sa vrátim. O desať pätnásť rokov, možno o menej, možno o viac. To nemôžem s istotou povedať. Ako som mal možnosť tento rok zistiť plány sa môžu ľahko zmeniť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Ja som Santiago chcel zase znovu preložiť na budúci rok ale Santiago ma samo privolalo už teraz. Na to som myslel, keď som odchádzal autobusom z Finisterre po pobreží oceána, ako som posledný krát spal v albergue na Monte do Gozo, ako sa lietadlo vznieslo nad Santiago plnšie pútnikov ako bežne cez rok cez ten víkend sa práve oslovoval sviatok sv. Jakuba), ako som čakal na frankfurtskom letisku na lietadlo do Bratislavy, ako som išiel ranným vlakom domov ako som hneď nasledujúci deň vystúpil na poľský Giewont v Tatrách, aby som takto zakončil svoje camino. Od toho dňa ma čakajú iné cesty, ktoré sú aj na iný blog. Ale camino do Santiago zostane už do konca života tak trochu moje, tak ako pre každého kto sa naň vyberie. Nezáleží na počte kilometrov, ani dní, ale na tom, na čo človek počas chôdze príde. Potvrdil mi to aj samotný Coelho, keď som sa dočítal, že posledných 150 kilometrov sa zviezol do Santiaga klimatizovaným autobusom. A na Capo de Finisterre už ani nešiel. Ja som nebol zese v pyrenejách. Každého cesty zavedú niekam inam...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

 http://picasaweb.google.com/marek.godot/CaminoDeSantiago2008CestaKSebe?feat=directlink

Marek Godovič

Marek Godovič

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

občasný scenárista, občasný kritik, občasný publicista, občasný dramaturg, občasný človek. Dočasne... Zoznam autorových rubrík:  Európske filmové neboDemonštrácieČo vidímCestaČo cítimNoci v LisaboneSúkromnéČo si myslím

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu